Easy mezy!!

June 17, 2010

Dulu-dulu, klu nk tgk wayang aku akan tgk dlu show time dlm paper pastu bru gerak ke panggung wayang yg berkenaan…cara itu kakak aku yg ajar…hehehee…pastu beratur aa utk beli tiket..tpi q dlu tak seteruk skang putar2 mcm ubat nyamuk…dlu stretttt jer n pendek…ingat lagi 1st time aku tgk wayang masa lepas PMR around 1995…lepas PMR bru makpak lepas tgk wayang u’ols!!….ekekekeee…plan ngn kengkwn nk tgk cite Awas…time tu mmg zaman KRU arrr…cite Awas tu meletops2 giler vavissss…skang KRU pon dh kertu!!…hahahha…tpi nasib badan tersalah tgk show time…Awas dh abih show pd hari aku n kwn2 nk layan wayang utk pertama kali dlm hidup kami!! owh, frust giler!!!…dan natijahnya, kami rela paksa laa menonton cite Jimi Asmara!!! hahahahha…tu jer cite melayu yg available time tu!! nk tgk cite omputih takot tak paham plak..maklum laa budak2 hingusan! hahahhaha…giler bosan nk mampos ok cite tu!!! aku excited mula2 jer…pastu pale ntah kemana…krohh krohhhh tdo lena…besh tul tdo dlm cinema!! hahahhaha…b4 masuk panggung bukan main kecoh mulot masing2, tpi lepas kuar panggung sumo org mcm terkene sumpahan plak!!! muhahahahahha

Zaman pon berubah n aku meningkat dewasa…ekekekkeee…so dh xmain laa nk tgk show time dlm paper lagi…seiring dgn kemunculan panggung wayang yg gah spt GSC n TGV…beratur pnjg2 pon xkisah cz byk showtime n seat…tpi lama2 aku jdi tensen esp klu nk tgk time wiken…q putaq2 mcm ubat nyamuk…aku xsanggup nk beratur mcm tu…so aku start laa berjinak2 ngn phone booking…senang, just tekan2 button n simpan id…pastu amik 45minit b4 show…pastu siap ada kaunter khas utk phone booking!!…tpi kekurangan, still xleh pilih seat…huhuhu..so aku up lagi cara pembelian tiket wayang dgn book online sajok..owh, bes banget!! boleh pilih seat!!!…tu yg aku aktif tgk wayang…hahhahaha….tpi lately, pembelian secara online byk prob plak n semakin hari wat aku makin sentap!…so aku back to phone booking…tpi skang tokey cinema semakin kemut…order online or through phone kene charge rm1!!! WTF!!!…dh ler kita kuar duit utk call pastu kene charge lagi!!! sapa yg untung?? sah2 ler movie addicted mcm aku yg kedana!! owh!!!

Dan aku semakin kertu…tpi technology semakin maju…n skang dh boleh beli tiket wayang online n byr through online payment or credit card…owh mak suke ok!!!….xyah dh terkejar2 45minit b4 show utk amik tiket…

Klik2 n pilih and finally, SUKSES!!!!

Mula2 aku try guna credit card under maybank…tpi unsuccessful plak cz kne key-in Secure Shopping Online id…aku xder register lagi SSO id tu…lepas tu aku try guna Maybank2u plak..sama jugak xlepas cz xde SSO n kemudian aku try guna credit card cimb n lepas!!! yahhooOOOOOoooo!!!…kiranya maybank saja yg ada extra security kot iaitu SSO…koang try laa search sendri psl maybank SSO…

Part yg aku paling suke adalah time setting kat bawah nun..setiap proses diberi masa 8minit utk diselesaikan…dan pengguna juga turut diberi alert utk peka pd time setting tu…aku suka pendekatan tersebut..secara tak langsung, pengguna tau and boleh memberi respond dlm masa yg ditetapkan…bila diberi tempoh masa tu kita akan lebih fokus utk settlekan apa2 perkara yg perlu diselesaikan…sebelum ni pengguna taktau…beriya pilih bgai2 n bila klik Next button rupenya dh time-out..so kene laa start balik dr awal…buang masa n feeling pon sudah ilang daaa…

So pd hari yg dirancang, aku just pegi ke kioks yg disediakan..xyah beratur2 di kaunter… enter the id no and swipe my creditcard to the machine…apa yg pasti, ari ahad ni aku akan layan Karate Kid!!!! wachaaaaaaaaaaaaa 🙂

4 Responses to “Easy mezy!!”

  1. cekeding Says:

    toy story la bro esok!!!! cineleisure

  2. cekeding Says:

    aku ajak kau la cikaro!


Leave a comment