Pembalasan berbulu…*sigh*

May 16, 2010

Dah lama giler aku tak layan movie…paling last cite Mualaf kot….memandangkan aku dlm mood yg swing2 gitu, so movie dari genre comedy adalah yg paling sesuai..mula2 ingat nk layan katun, tpi xder plak show kat cinema aku nk tgk tu…last2 layan Furry Vengeance ni..itu jer movie yg memenuhi spesifikasi aku pd masa itu…ikutkan nk layan ironman, tpi mlas plak nk layan movie genre heavy…layan je laaa…

Movie ni xder laa besh sgt pon…jln citenya sgt ringan…jatuh dlm kategori OK lah…cite psl kerakusan manusia yg tamak nk kaya n sanggup korbankan alam utk kepentingan peribadi…Brendan Fraser(BF) dipilih utk melaksanakan semua plan yg telah dirancang..kiranya BF ni jdi kambing hitam laaa…dia tsepit antara career, keluarga dan alam…mula2 dia memilih career n di akhir2 movie bru dia dpt kesedaran and dia memilih alam…kiranya happy ending laa…

Xbyk adegan lawak giler babeng…just lawak lite2 jer…adegan utama adalah apabila haiwan2 di hutan yg nk diteroka tu bersepakat utk mengajar BF supaya hentikan plan nk musnahkan alam…byk adegan mcm xlogik tpi aku tetap pose2 ketawa bdekah2…hahahaha…n dr movie ini aku kenal haiwan bernama Raccoon…mcm spesies musang…tpi fur dia lawa giler n tebal…siap ada belang putih kat tgh badan…n aku mcm pernah jumpa kapet diperbuat dr bulu raccoon…sgt lembut tpi sayangnyer raccoon yg comel itu diperguna menjadi kapet! owh!!! manusia mmg kejam!

100

Oklah sebagai pengubat mood aku yg swing2 ittew 🙂

6 Responses to “Pembalasan berbulu…*sigh*”

  1. cekeding Says:

    jom tgk shrek plak…

  2. cekeding Says:

    21hb ni kite tgk kul 11 kay.. aku book tiket

  3. cekeding Says:

    mau ikut ke tamau?


Leave a Reply

